Zakelijk Blog

Alles over het zakelijk leven!

Gebruikerservaring is het verschil tussen middelmatige en next-level zoekmarketing.

Een positieve gebruikerservaring is het nu en de toekomst van het helpen van de doelgroepen om dingen voor elkaar te krijgen terwijl je aan de zoekmachine marketing KPI’s voldoet. SMX Advanced biedt over het algemeen de nieuwste SEO- en PPC-marketingtechnieken, -strategieën en nieuws. Dit jaar hebben we echter besloten om een ​​gloednieuwe track toe te voegen die gericht is op gebruikerservaring in zoekmachine marketing. Het is geen geheim dat zoekmachines op weg zijn naar manieren om deze ervaring te meten. De pagina-ervaringsupdate van Google (die nu officieel wordt uitgerold) en de introductie van Core Web Vitals zijn bijvoorbeeld een stap in die richting.

Hoe frustratie werkt. Onderzoekers bestudeerden het effect dat frustratie op ons kan hebben door muizen te observeren die op zoek zijn naar suiker weggestopt in een kleine haven. Om bij het suikerklontje te komen, hoefden de muizen alleen maar in hun snuit te prikken en te likken. In het begin was het supergemakkelijk, maar bij elke poging om de suiker te proeven, maakten de onderzoekers het een beetje moeilijker. Uiteindelijk was het te moeilijk en na herhaaldelijk proberen begonnen de muizen het op te geven. Op een gegeven moment stopten ze allemaal met proberen.

Dit is precies wat er ook met jouw websitebezoekers gebeurt wanneer de gebruikerservaring frustrerend is en jouw online eigendommen hen niet helpen hun doelen te bereiken. Evolutie van zoekmachines. Vroeger keken Google en andere zoekmachines niet naar de functionaliteit van websites – of de bezoekers echt konden doen wat ze wilden zodra ze daar aankwamen. Aanvankelijk keken zoekmachines alleen naar wat er was. Staat de grasmaaier in de tuin? Zit de slang op de haspel? Heb je in de eerste plaats een garage?

Zoekmachines realiseren zich dat bruikbaarheid ook de sleutel is tot een goede zoekervaring. Dit betekent dat we de strategieën en tactieken die we in het verleden hebben gebruikt niet meer kunnen gebruiken. En dat weten we, maar soms lijken we vast te zitten met het idee dat inhoud koning is en dus zolang onze inhoud goed genoeg is om te rangschikken, zou dat genoeg moeten zijn.

Dat is gewoon niet het geval. Zoekmachine marketeers hebben één taak, en dat is om onze websitebezoekers te helpen hun taken uit te voeren. Want stel je voor dat je weekendtaken er meer uitzagen: een vliegticket naar je werk boeken, de beste kinderarts zoeken of online boodschappen doen. Empathie is de sleutel tot betere zoekmachine marketing. We hebben ons zo lang gefocust op die metingen van onze eigen prestaties dat we vergeten dat er echte mensen zijn die dingen gedaan proberen te krijgen aan de andere kant van het computerscherm.