Zakelijk Blog

Alles over het zakelijk leven!

Begeleiding bij het digitaal archiveren gewenst?

Misschien wil je met je onderneming wel een heel andere richting op en heb je plannen op het gebied van het nieuwe werken. Daar komt onder meer een papierloos kantoor bij kijken, hetgeen in de startfase van die transitie initieel nog weleens problemen kan opleveren. Mocht je begeleiding bij digitaal archiveren kunnen gebruiken, dan kan ik je AVK aanraden. Het is een bureau voor consultancy, coaching en trainingen en ik ben erg te spreken over de invalshoeken die zij aansnijden. Met een decennialange ervaring op alle werkgerelateerde terreinen biedt AVK met haar cursussen een waarachtige meerwaarde voor de koers van je onderneming. 

7

Zo’n training digitaal archiveren kan diverse vormen aannemen. Zo kun je denken aan een algemene cursus in het nieuwe werken, maar ook op specialistischer vlak is er ruime keuze in het aanbod. Zo heb je trainingen in papierloos vergaderen en in papierloos werken, maar heb je ook verdiepingscursussen in bijvoorbeeld Sharepoint en Outlook. 

10

Waarom overschakelen naar het nieuwe werken?

Er zijn vele redenen te bedenken tot het overschakelen naar een papierloos kantoor, niet in de laatste plaats vanwege milieu-overwegingen. Je bespaart de natuur enorm door niet alles (of dus: alles niet) uit te printen en daar valt veel voor te zeggen! Bovendien levert het binnen je bedrijf nog eens een enorme besparing op, niet alleen in geld (de investeringen in nieuwe software en apparatuur heeft ruim veertig procent er binnen een jaar weer uitgehaald) maar ook in tijd. Denk je eens in wat het scheelt om allen tezamen in hetzelfde document te kunnen werken, om die efficiëntie te hebben. Het delen met elkaar en vinden van de documenten kost nu echt vele malen minder tijd en moeite dan voorheen. Bovendien pleit het voor de veiligheid en bescherming van je documenten en mogelijke bedrijfsgeheimen.

8