Zakelijk Blog

Alles over het zakelijk leven!

Meer tijd voor alle kerntaken

Heb je een eigen bedrijf? En ook nog eens een goedlopend bedrijf? Fantastisch! Wanneer je een eigen bedrijf hebt, wil je vaak streven naar het best haalbare resultaat. Je wil uiteraard dat je werknemers in zo’n kort mogelijke tijd al hun taken goed kunnen uitvoeren. Daarnaast wil je er ook voor zorgen dat je werknemers niet veel tijd kwijt zijn aan administratieve taken. Wanneer zij deze sneller kunnen afronden, is er veel meer tijd voor alle kerntaken. Ben jij benieuwd hoe je de processen binnen je bedrijf kunt optimaliseren? 

Een goed doordacht systeem

Wellicht heb je er weleens van gehoord: een DMS. DMS staat voor Document Management Systeem en is essentieel voor professioneel documentbeheer. Een DMS houdt in dat alle gegevens van een bedrijf op een snellere en eenvoudigere manier worden verwerkt en georganiseerd. Ook wordt het door het gebruik van DMS gemakkelijker gemaakt voor de werknemers om administratieve, maar ook financiële zaken af te kunnen handelen. Met het DMS worden processen in je bedrijf namelijk geautomatiseerd en geoptimaliseerd. Wat voorheen dagtaken waren voor werknemers, kunnen ze nu al in een kortere tijd uitvoeren. Zo kan een werknemer in minder tijd zijn taken uitvoeren. Hierdoor kan een werknemer meer taken voltooien of heeft veel meer tijd voor kerntaken. 

Samenwerken is vaak de key 

Wanneer je een groots bedrijf hebt met veel werknemers, wordt er vaak samengewerkt. Ook is dat zo in verschillende digitale documenten. Maar over de mail kan het nog wel eens misgaan. “Was dit de meest recente versie?” “Heb ik hem wel ontvangen op mijn mail?” Om een fijn overzicht te houden op alle documenten heeft een DMS ook documentbeheer. Het documentbeheer zorgt ervoor dat alle algemene documenten worden verzameld en georganiseerd. Door het gebruik van documentenbeheer kunnen collega’s eenvoudig samenwerken via de computer. Wijzigingen en/of aanpassingen kunnen in het documentenbeheer eenvoudig worden gemaakt. Door middel van het documentenbeheer heeft iedere collega tevens de meest recente versie van het bestand. Dat zorgt ervoor dat er geen onduidelijkheden kunnen ontstaan. 

Geen urenlang overleg meer

Wanneer je gebruik maakt van een DMS, kun je ervan uitgaan dat alle processen in je bedrijf worden geoptimaliseerd. Dat zorgt ervoor dat het contact tussen de collega’s en jou veel soepeler en sneller verlopen. Een DMS is inmiddels een bijna onmisbaar systeem voor alle bedrijven die willen dat hun processen soepeler verlopen en die efficiënter zaken willen doen.