Zakelijk Blog

Alles over het zakelijk leven!

Hoe verhoog jij je website bezoekers?

conversie verhogen

De meeste bedrijven steken tegenwoordig erg veel aandacht in het bouwen van een goede website of webshop. Echter kan het nog lastig zijn om de juiste doelgroep te bereiken en om bezoekers naar je website te krijgen. Daarom in dit artikel een aantal tips om meer bezoekers naar je website of webshop te krijgen.

Website bezoekers halen uit Google

Er zijn 2 manieren om meer bezoekers uit Google te halen. Je kunt dit doen via een organische manier (SEO) of via een betaalde manier (SEA). Beide manieren hebben zo zijn voordelen. Zo is SEO gratis, maar duurt het wat langer voordat je echt meer bezoekers genereert. Bij SEA krijg je direct meer bezoekers, maar hier betaal je dan ook voor. Met SEO probeer je door waardevolle content te leveren hoger te scoren in Google op basis van bepaalde keywords (gouden tip: maak gebruik van long tail keywords). Dit kun je doen door bijvoorbeeld een blog te schrijven over een bepaald onderwerp. Buiten de content is ook de techniek van de website en de autoriteit van de pagina van belang. Een hogere autoriteit is te verkrijgen door verwijzende links naar jouw pagina door andere websites die hoog staan aangeschreven bij Google. Met SEA maak je reclame voor je website of webshop op bepaalde keywords.

conversie verhogen

 Social Media

Social Media is een andere belangrijke bron van bezoekers. Ook met betrekking tot social media kun je ervoor kiezen om dit betaald te doen (door bijvoorbeeld advertenties te draaien via Facebook of Pinterest) of organisch te doen (gouden tip: op Pinterest en Tiktok is het een stuk eenvoudiger om organisch te groeien dan op Facebook of Instagram). Als je een organische following wilt opbouwen is het vooral belangrijk dat je deelbare content produceert en consistent content produceert. Het voordeel van adverteren via social media is dat je heel gericht je targetmarkt kunt aanspreken. Hierdoor kun je jouw product of dienst aanbieden aan mensen die ernaar op zoek zijn of een grote kans hebben om interesse te hebben voor je product of dienst.

Conversie optimalisatie

Nu je weet hoe je meer bezoekers naar je website moet krijgen is het van belang dat je website is ingericht om deze bezoekers over te zetten naar klant of lead. Dit doe je door middel van goede conversie verhogen. Je website zo in elkaar zetten dat hij geoptimaliseerd is voor conversies. Haal bijvoorbeeld afleidingen weg op de betaalpagina en gebruik sterke CTA’s (call to actions) die er echt uitspringen. Hierdoor heb je meer kans dat de bezoekers die je op je website krijgt ook daadwerkelijk converteren in de vorm van een aankoop of lead.